Wielu z nas korzysta lub korzystało regularnie usług zaufanego mechanika. Czy zastanawialiście się jednak, czy na pewno, za każdym razem zachowywaliśmy się właściwie? Dziś przedstawiamy Wam cztery różne sytuacje — oczywiście z przymrużeniem oka! – na które zdecydowanie powinniśmy uważać przy naszej następnej wizycie!
Nie wiem. Niech pan zdecyduje!
Często niezbędna jest naprawa pewnych części lub po prostu ich wymiana. Decyzja, co należy zrobić, należy do klienta — mechanik oczywiście da z siebie wszystko, żeby część naprawić jak najlepiej, jednak może się okazać, że wyjdzie to niewiele talent niż po prostu nowa część. Mechanicy nie wiedzą, co dla klienta byłoby bardziej dogodne. To powinien wiedzieć sam zainteresowany.
Zadając pytanie, czy może wymienić czy naprawić, klient nie może się zdecydować i obarcza odpowiedzialnością mechanika. Oczywiście, ten może wybrać dla siebie najdogodniejsze rozwiązanie i takie, które na pewno się sprawdzi — lecz klient później może mieć pretensje i żałować, że nie podjął tej decyzji sam. Dlatego właśnie: zastanówmy się, rozważmy za i przeciw i poinformujemy naszego mechanika, co chcemy zrobić z własnym pojazdem!
Na pewno? Jest pan pewien?
Mechanicy wiedzą, co robią. Dobrze, kiedy klient interesuje się tym, co jest robione, jednak nie ma gorszej sytuacji, niż podważanie czyjejś wiedzy i doświadczenia! Prawda jest taka, że klienci często nie mają zaufania do mechaników. Dlatego właśnie należy korzystać z usług fachowców, do których mamy zaufanie i wiemy, że doskonale znają się na swojej pracy!
Tyle to kosztowało?!
Klienci często są zaskoczeni kosztem usługi. Niestety — albo jest zrobione tanio, albo dobrze. Nie ma dróg na skróty. Wiadomo — zbyt wygórowane ceny również nie są wskazane, jednak klienci często są poinformowani o widełkach, w jakich zamkną się koszty naprawy samochodu. Ci, którzy na koniec, po wykonanej usłudze chcą się jeszcze awanturować… Nie tędy droga!
Proszę pana, coś się znowu zepsuło!
Klienci, którzy cały czas doszukują się nowych usterek, przeraża ich każdy dźwięk, rysa. Lubią też wyjątkowo często korzystać z takich usług jak blacharstwo czy lakiernictwo — chociaż zupełnie bez większego powodu.
Mogłoby się wydawać, że mechanicy nie powinni na to narzekać — jednak często jest to bardzo, bardzo irytujące! Szukanie usterek tam, gdzie ich nie ma — nigdy nie jest przyjemnym zajęciem.
I jak? Czy Wy kiedyś zachowywaliście się tak, jak napisane zostało u góry?