W warsztatach samochodowych możemy spotkać specjalistów – są jednak takie, którym daleko do profesjonalizmu! W dzisiejszym wpisie przedstawimy Wam pięć błędów, które popełniane są w warsztatach. Należy się ich wystrzegać jak ognia!
Po pierwsze: nie dbają o porządek
Przy jakichkolwiek pracach należy zabezpieczyć samochód przed zabrudzeniem tapicerki i porysowaniem lakieru. Niestety, mechanicy często o to nie dbają! W rezultacie nasz samochód, zamiast jak nowy, z warsztatu wraca w gorszym stanie wizualnym. Dobry mechanik na to nie pozwoli!
Po drugie: brak wyraźnie zaznaczonych widełek cenowych
Klienci często nie wiedzą, ile zapłacą za daną usługę! To ogromny błąd, który sprawi, że klient po prostu do warsztatu nie wróci.
Rzecz jasna, czasem podczas naprawy wychodzą inne czynności, które nie były wstępnie przewidziane. Przy wymianie jednej rzeczy okazuje się, że inna też wymaga naprawy. U dobrego mechanika procedura wygląda tak, że wszystkie zmiany, które znacznie wpłyną na cenę końcową są ustalane z klientem! Mechanika i blacharstwo mają to do siebie, że często należy zadbać o więcej rzeczy, niż wydawać by się mogło na początku. Jednak wszystko załatwi odpowiednia komunikacja!
Po trzecie: niemili pracownicy
Nieprzyjemna obsługa to częsty problem! Niestety, to kolejny błąd, który zaowocuje tym, że klient nie wróci. Nikt nie lubi, kiedy jest źle traktowany! Pamiętajmy, że zagadnienia, które dla jednych są oczywiste, dla innych wcale takie nie są. Mechanicy nie powinni denerwować się więc na klientów, którym brak podstawowej wiedzy! Nikt nie lubi czuć, że jest niedouczony. Dobra obsługa sprawi, że do warsztatu spływać będą klienci, a nawet w razie ewentualnych błędów – które mogą zdarzyć się absolutnie każdemu – klientowi będzie prościej to wybaczyć!
Po czwarte: gorsze traktowanie pań
Niestety, częstą praktyką było podnoszenie cen za usługi, jeśli do warsztatu zgłasza się kobieta! Jest to absolutnie karygodne i nikt nie powinien stosować takich praktyk. Co więcej – wiele kobiet faktycznie zna się na samochodach i doskonale wie, kiedy mechanik jest nieuczciwy. Co więcej, zawsze może to łatwo zweryfikować!
Po piąte: długi czas oczekiwania na usługę
Czasami trwa to wieki! Rzecz jasna, na dobrą usługę trzeba też poczekać, kiedy warsztat jest oblegany czas oczekiwania się wydłuża. Jednak podstawą jest poinformowanie klienta, ile wynosi czas oczekiwania! Czekanie na wymianę opon trzech tygodni to raczej kiepska perspektywa.
I mechanicy, i klienci – uważajcie na te błędy! Pamiętajmy, żeby być dla siebie życzliwymi. To załatwia wiele spraw!